OTEVŘENÁ PETICE PŘÍSLUŚNÍKÚ BEZPEČNOSTNÍCH SLOŽEK MV
.
1. Odstranit zpětné diskriminační zařazení služebně mladších příslušníků původně zařazených do služebního poměru na dobu neurčitou a následně do tříleté zkušební doby na dobu určitou a neztěžovat jejich společenské zařazení ( hypotéky, úvěry atd.). Doba určitá bude jen pro policisty, kteří nastoupili do služebního poměru po 31.12.2006, ostatní dle původního rozhodnutí i s dobou určitou pouze na 1 rok.
Navrhujeme 1 rok po dokončení povinného základního vzdělání u bezpečnostních složek.
-
2. Zrušit odpracování 150 hod. zadarmo. Za jakoukoliv práci přesčas mít buď nárok na náhradní volno za každou hodinu služby přesčas nebo nárok na poměrnou část přiznaného základního tarifu, osobního příplatku a zvláštního příplatku, který připadá na každou tuto hodinu služby.
-
3. Nároky vyplývající z dnů, které jsou prohlášeny za „Statní svátky“ přiznávat všem příslušníkům bezpečnostního sboru.
-
4. Kariérní řád na základě vzdělání a praxe.
-
5. Nesystémové, nedůstojné a nemorální zařazení počtu výjezdů u příslušníků HZS ČR při přiznávání zvláštního příplatku.
-
6. Neopodstatněné, nemorální hodnostní degradování příslušníků povýšených za mimořádné činy spojené s nasazením života, za odvahu, záchranu lidského života apod. Popření jejich mimořádných zásluh ve sboru především díky nesystémovému ponechání hodnostních označení.. -
Jako povýšení udělit medaili za statečnost společně s navrácením finančního obnosu ve výši hodnostních příplatků dříve pobíraných za mimořádně udělenou hodnost. Pro nově vyznamenané příslušníky po 1.1.2007 stanovit měsíční příplatek.
-
Navrhujeme ponechat služební hodnosti a zrušit hodnostní označení.
-
Zavedení oslovení dle služební hodnosti (.. inspektor, komisař atd. ). Změnit pojmenování služebních hodností ( referent, vrchní referent, asistent, vrchní asistent) na pojmenování bližší vojenským hodnostem.
-
7. Úprava tarifních tříd pro rok 2007, tak aby nedocházelo k finančním propadům u nižších tarifních tříd, ale naopak v každé bylo zohledněno slíbené finanční navýšení.
-
8. Započítání mateřské a rodičovské dovolené v délce nepřesahující 3 roky do nároků na výsluhový příspěvek
-
9. Započítat povinnou vojenskou nebo náhradní voj. službu do výsluhového příspěvku.
-
10. Stále nejsou zařazeny činnosti příslušníků MV v katalogu nemocí z povolání. Je tímto nedostatkem uvolněn prostor diskriminačního posuzování zdravotních problémů příslušníků s neoddiskutovatelným podílem rizika jejich služebního zařazení.
-
11. Výjimky na vzdělání od 45 let, pokud již tuto činnost kvalifikovaně vykonává příslušník minimálně 10 let. Výjimky na vzdělání neudělovat na vedoucích funkcích.
-
12.Žádáme úpravu NV č. 104/2005 díky kterému vznikly hrubé disproporce v tarifních třídách mezi příslušníky HZS ČR zařazených ve specifických činnostech a příslušníky HZS ČR zařazené v ostatních činnostech a to bez zřejmé systémové opodstatněnosti náročnosti jednotlivých funkcí a při absenci nezávislého personálního auditu.
-
13. Přestupky příslušníků bezpečnostních sborů spáchané mimo výkon služby, bude projednávat věcně příslušný správní orgán ( např. obce ). Žádáme odstranění neústavního popření presumpce neviny a diskriminace ve formě zproštění výkonu služby a propuštění příslušníka již při podezření ze spáchání přestupku nebo trestného činu (dopravní nehoda se zraněním, psychická msta manžela(ky) při rozvodovém řízení apod.)
-
14. Pravidelná valorizace výsluhového příspěvku, tak jako u důchodů.
.
Příslušníci MV
Komentáře
Přehled komentářů
Neřešení problému 3PT na mýtě a neproplacení svátků,sobot a neděl je určitě závažné(jsem na mýtě) ale já za hlavní problém považuji že nevidím krátkodobou natož dlouhodobou koncepci CS .Jistě si pamatujete docela chaotický rok 2004, první měsíc po vstupu nikdo pořádně nevěděl co má dělat(aspoň u našeho CÚ),překládání lidí co nejdál od domova -moraváci do čech a češi na vysočinu ,kolik to stálo peněz za cesťáky,ubytování- to nikoho nezajímá( také proč-daň.poplatník to zaplatí), v CS jsem už nějaký pátek a tak naivní zas nejsem abych očekával že se za mýtaře a MD někdo (vedoucí) bude rvát .Myslíte že někoho zajímá že mýtaři mají 3PT? Tak se taky nikdo nesmí divit že jsou více marodi, že si berou § na oš.člena rodiny .....atd.,MD musí za ně zaskakovat a nestíhají vlastní akce......a to je takový koloběh v CS. Kdo z Vás zná co budete dělat za rok či dva ? V časopise CLO hezky psala náměst.ministra financí-kdo to nečetl tak z obsahu-Celníci jsou zbytečnost,clo je jenom 5 miliard a to zvládne FÚ, zrušíme celníky na silnici(mýto,dál.kupony,vážení...atd) to má dělat policie a řed.silnic a dálnic...
Možná že jsem jenom pesimista (nebo realista?), možná znáte koncepce,možná máte jiný názor...
Kdo se mnou souhlasí či nesouhlasí ať napíše komentář!!!
P.s. naše odbor.stránky jsou asi tak jeden rok v rekonstrukci- docela hezké ne??!!!
4 customs, 22. 03. 2007 09:01
(financ, 22. 3. 2007 10:31)Různých zkazek ještě zaslechneš. :-) Ohledně podpisu petice, je pravdou, že ji podepsali jen mýtaři, protože na ně nový zákon dopadl nejtvrději (propady z 10.PT do 3.TT). To ovšem nemění nic na skutečnosti, že to, že si většina kolegů finančně pomohla [dokonce pokládají za velký úspěch, že mají stejně jako loni (sic!)], neznamená, že se jich to týkat nebude v nejbližší době (viz avizovaná úprava rizikového a osobního). Pak, ale už bude pozdě cokoliv podnikat. Prostě teď dle mého soudu projevili velkou dávku zbabělosti a servility.
trocha optimismu. . .
(customs, 22. 3. 2007 9:01)
No to se nedivim, že podepsali petici jen mýtaři. Ostatním je to úplně jedno, jelikož oni jsou na tom finančně lépe než loni. To jen my co děláme na směny jsme na tom biti! A nás zase tolik v řadách celníků není, aby jsme to mohli nějak výrazně ovlivnit.
Teď jsem zaslechl nějakej blábol (podotýkam, že nevím co je na tom pravdy), ale že prý se chystá nějaká změna v zákoně ohledně renty. Že prý po určitých letech dostanem rentu jen na 3roky, aby nám stát jako pomohl se aklimatizovat do civilního života a tím to hasne. Tak toto jestli fakt někdo vymyslel tak musel mít šišku vylízanou! V poslední době už začíná neplatit heslo: státní=jistý! To nemluvím o tom, že MFČR má prý na výplaty celníků jen do cca září. Prý chybí 69mil. kč na platy. Proto jsou pozastaveny jakékoli odměny. :( Koukám, že jsem se zas optimisticky rozepsal! :) Tak zatím zdarec.
Rozšíření informací
(Mário, 21. 3. 2007 20:46)Hele já si myslím, že i kdybych zašel za našima informatikama tak se to stejně nesetká s žádnou odezvou. Vycházím ze zkušenosti s Peticí 361, kterou máme právě za sebou. Všem do posledního člověka na úřadě jsem služební poštou poslal výzvu k podpisu této petice. Text byl volně přístupný takže se s ním mohl každy seznámit. A co kolik myslíš, že podepsalo? 14 lidi a to čistě jen z mýta. Fakt se někdy začínám stydět za to, že jsem celník. Nevím jak jsou na tom ostatní, ale teď nedávno jsem si vzal všechny výplatní pásky za rok 2006 a udělal si průměr (nepočítal jsem mimořádné odměny). Ve výsledku jsem letos o 2000,- až 2500,- měsíčně lehčí. Fakt není nad myto ve trojce třídě sto kilometrů od domova. Zatím zdar
ke všemu něco. . .
(customs, 20. 3. 2007 17:06)
Ahoj rád bych se vyjádřil k pár komentářum:
1. Jsem celník, který nastoupil v r.2005. Když jsem se konečně dočkal, že budu mít smlouvu na dobu neurčitou tak mi ji po cca 3 měsících zrušili a tvrdnu zase na dobu určitou a ještě navíc mně čeká nějaká hloupá zkouška. Aspoň klika, že jsem si v tom období (neurčita) stihnul vzít úvěr.(dost lidí si ho ani vzít nestihlo). Otázka jestli se někdo nahoře jednoho dne špatně nevyspí a takový lidi jako jsem já nevyhodí na úkor snižování počtu státních zaměstnanců.
Na jednu stranu se všichni diví, že do státních složek už moc mladých lidí nechce, ale na druhou kdo by tam šel když musí snést 3roky obav kdy ho můžou bez jakéhokoli vysvětlení vykopnout.
2. chci reagovat na navýšení platu zaměstnancům MD o 10%, když vypomáhají na mýtě. Jestli vážně tento příplatek dostali, tak je to pěkná prasárna, jelikož nám náš ŘO 03 jasně sdělil, že navýšení nepřipadá v úvahu a to na tom mýtě nejsme 2x-3x do měsíce jako někde u vás. Od začátku roku už mám cca 40 šichet na mýtě za sebou. Na MD jsem byl zatím cca 5 dní. No co by pak člověk se 4PT chtěl???
3.Je fakt, že z řad celníků žádné demonstrace asi nehrozí a to z jediného důvodu. Sice nám sebrali x příspěvků, ale zase nám navýšili rizikové, osobní apod., takže si od nás málo kdo pohoršil. Nikdo si bohužel neuvědomuje, že kdyby platil minulý zákon tak by jsme nebyli na tom o cca 1500kč líp, ale o cca 5000kč líp(alespoň ti celníci, kteří dělají na směny, ve svátek, o víkendu apod.) To by pak bylo sper na mýtě za cca 20000kč čistého, nebo ne?
4. co se týče rozšíření informací o těchto stránkách tak by možná stálo za pokus zajít za informatikama na Váš úřad ať rozešlou odkaz na tyto stránky všem zaměstnancum CÚ.
příspěvky do diskuse
(Mário, 16. 3. 2007 17:36)To je ono zatím teda jen dámo a pánové. Chce to tu trochu rozjet. Bylo by dobrý aby každý z nás dal o těchto stránkách vědět co největšímu počtu svých kolegů, aby nás sem následně přispívalo víc. Víc hlav víc ví,ne?
4 Celník stále v branži
(financ, 16. 3. 2007 8:33)
Vzhledem k tomu, že se již od 2. února marně snažím komunikovat s kýmkoliv z GŘC, tak nemám valné mínění o celém tomhle spolku. :-) (doposud mi nikdo neodpověděl).
Dále pro celníky, kteří občas tuhle stránku navštíví, již několik dní zástupci Iniciativy zatím marně vyzývají někoho od nás, aby se k nim přidal, kvůli jednání. Kdo jste poblíž Prahy, zkuste to, my z Jižní Moravy to máme trochu z ruky. :-(
03 GŘC
(Celník stále v branži, 15. 3. 2007 20:04)
Pro mě diskuzní stránky na 03 GŘC jsou akorát počtení pro našeho slavného psychologa a nic víc.
Jinak celá 03 GŘC je banda patolízalů o.)))))))))
co víc k tomu dodat.
2 apepi
(financ, 15. 3. 2007 16:19)Jj, to vím taky. Měl jsem na mysli původní diskusní stránky, obzvláště sekci "lidské zdroje", kde se toho člověk vcelku dost a fundovaně dozvěděl, takhle je to zatím u nás jen "jedna paní povídala". :-/
diskuze
(apepi, 15. 3. 2007 15:53)nějaké diskuzní stránky jsou i na intranetu na odboru 03 GŘC ale nikdo tam neodpovídá
Pro "celník stále v branži"
(financ, 15. 3. 2007 15:51)Bylo by dobrý, kdyby sem přispívalo více kolegů, když už diskusní stránky na Intranetu jsou zrušeny.
Máš pravdu
(Celník stále v branži, 14. 3. 2007 22:50)Ve všem s tebou souhlasím a zdravím dalšího rozumného člověka co sem píše !!!
kašlete na média.....2
(excelnička, 12. 3. 2007 20:32)a to nemluvím o tom, co se dneska ve "státě" děje, no, stručně řečeno děs a hrůza. Jsem ráda, že jsem pryč a je mi Vás líto-nemáte perspektivu stálosti jako kdysi, ani moc výhod....tam totiž kdo nemá známé, jakoby nežil, ale to si vyzkoušíte až při dalším propouštění.....zvýší Vám platy o to, co nyní sebrali a najednou zjistí, že mají moc lidí....nejhorší na tom je, že korupce státem vládne a celníci jsou na tom biti.Tam totiž ti co tam být nemají stále jsou a na žebříčku postují stále výš.Hodně štěstí a modlím se za Vaši rentu!
kašlete na média.....1
(excelnička, 12. 3. 2007 20:28).....protože jak již z mého jména vypovídá, jsem ex celník(čka). Mne dodnes štve, že lidi mají ve složkách bordel....po vstupu do EU na hranicích nejsme-krom náhodných služeb a přitom media informují, jaké vytváříme na hranicích kolony:-)docela mne štve, že nás nenadále chtějí připravit o renty(já jí obětovala dětství svého jediného dítěte, jelikož se 3letá mateřská do výsluhy nepočítá)
příště
(soptík, 1. 3. 2007 18:00)Ano taky si myslím že celnící jsou tak trochu za bukem a čekají jak se to vyvrbí.Ale proč vždyť vás se taky týká zák.361.I když taky ale nejde jen o peníze co se nám nelíbí.Když říkáte že málokdo ví o těchto stránkách tak to je sice pravda ale před manifestem se o něm mluvilo několikrát v televizi.Pracovní vytíženost je i u ostatních sborů.Neříkejte že jste ve službě 7 dní v týdnu.Snad v červnu až bude repríza tak se tam sejdeme.
reakce
(Mário, 1. 3. 2007 11:52)
Hele chlapi nebude uplně nejlepší komentáře které nás celníky napadají jednoduše uplně ignorovat? Když na ně nebudeme reagovat nebude se tady pak prát špinavé prádlo.
K té slabé účasti celníků ještě jedna věc. Ruku na srdce, ale jak už tady jednou zaznělo tak se celníci opravdu jenom pouze vezou. Těch kteří si po novém roce pohoršili zas tolik není. Stačí se jen podívat na to kolik je 4PT a kolik 3PT, kteří jsou asi jediní kterých se to týká. Trojky má jen mýto a čtyřky se vyskytují sporadicky ( i když možná někde jsou v převaze) u MD a to ještě občas někde mají +10%, to se jich pak toto zase netýká. Jak říkám těch kteří jsou na tom hůř moc není.
Celník
(Pavel, 28. 2. 2007 20:29)Tady, někteří napadají celníky, ale o tomto to tu přeci není. Nám všem se přeci jedná o to, že dochází k diskriminaci lidí, kteří pracují na ulici v nepřetržitém provozu oproti těm v kancelářích co jsou ted spokojeni, protože dostali naše peníze + výhody ( zkrácená pracovní doba na 37,5 týden ). Já vidím slabou účast z řad celníků ve dvou základních věcech. Jednou je malá informovanost o tomto připravovaném Manifestu a druhou je právě pracovní vytíženost lidí, kterých se to týká, protože Ti kterých se to týká pracují v nepřetržitých provozech a dělají za lidi , kteří chybí. Tak se tu přestaňte mezi sebou napadat a držte se. Zatím Pavel
cesťáky
(Mário, 28. 2. 2007 19:01)Tak jsem si vyrídil to havarijní. Nikdo nestanovil jaké havarijní, jestli pouze pro případ havárie nebo all risk kde je zahrnuta i krádež, střet se zvěří atd. Schválením použití soukromého vozidla pro dopravu do zaměstnání toto prý získává status služebního mot. vozidla. A teď se ptám, má některé z našich služ. vozidel havarijní? Samozřejmě, že nemá. Uzavřel jsem pojištění pouze pro případ havárie. Ročně mě to vyjde na 5000Kč Vykazovat si to na cesťáku bude moct prý pouze ten kdo zrovna vzal auto. Dokonce vymysleli papír do kterého se má pokaždé zapsat ten který zrovna vzal auto. Na to ale mastím a budu si to psát na všechny dny co budu v práci. Náš úřad totiž leží mimo město a jezdí tam pouze MHD a ta se neproplácí. Kdo mi dokáže, že jsem auto nenechal ve městě a na úřad se už svezl s ostatníma?
Hodiny?
(Mário, 28. 2. 2007 18:44)
Pánové jak je to u vás s hodinama? Makáme nepřetržitej a svátek se nám započítává do prac. doby. Házeli jsme dotazy na všechny strany, ale vyjádření pana Tomka se týká
zákona č. 186/1992 Sb., kde to bylo vcelku jasné.
Ze stávajícího zákona je jasná týdenní pracovní doba - 37,5 hod.
(§ 52), ale již zde není uvedeno rozvrstvení pracovních dob, tak
jak tomu bylo, tzn. 40, 38,75 a 37,5 hod., podle toho, v jakém režimu
provozu kdo pracoval., jelikož všichni, nezávisle na režimu služby,
bychom měli mít stejný fond pracovní doby.
Mě osobně zaráží fakt, že podle stejného zákona musím (příklad leden) odpracovat 23 x 1/5 týdenní pracovní doby a druhým stačí
22 x 1/5 týdenní pracovní doby.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91
Úvaha
(frk, 13. 4. 2007 12:03)